ジンジャちゃんはわたしのしいにゅうですよ!

ジンジャちゃんはわたしのしいにゅうですよ!

Tuesday, September 28, 2010

アニメ!

ごきげにょう、みなさん!


いま、わたしのすきなあにめは「K-ON!」です~!たいてい、わたしはピッキです。でも、このあにめのうたはすばらしいです! 


これはOPです。かわいいでしょう? *o*
CAGAYAKE! GIRLS




もえもえ。。。きゅん!
ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
Yes, I will admit that one of the main reasons I want to learn Japanese is to be able to watch anime without subtitles. I am not ashamed. >3<
Watching slice-of-life anime like K-ON! and Yotsuba&!, etc. is totally the best way to learn not only vocabulary, but also speech patterns and customs (besides, of course, actually visiting Japan). Hey, any excuse to watch cartoons!!


Some of my other favorite series/movies(かなで)
らきすた
まいひめ
あずまんがいおう
カウボーイビボップ
まりあさまがみてる
ストロベリーパニック
せんとちひろのかみかくし(Spirited Away )
かぜの谷のナウシカ(Nausicaa )
パプリカ


じゃ、みなさん、どのあにめがすきですか?



4 comments:

Laurent Mazouer said...

ラキ☆スタのシェバスチャンはわたしのアイドルです!!!

Homin said...

カウボーイビボップはおもしろいですか。わたしもみました。

不敗のディキボ said...

ナルトをみます。Religiously.

Gillian said...

ナルトですね。わたしもナルトをみました。でもナルトははてしないですね!(I gave up on it after a while, haha)