ジンジャちゃんはわたしのしいにゅうですよ!

ジンジャちゃんはわたしのしいにゅうですよ!

Sunday, December 12, 2010

オモダカ!

きょうねん、バウリーボールムのジャパンナイトへいきました。日本のロックコンサートでした。バンドが3つありました。バンドは日本からニューヨークまでコンサートをしに来ました。とてもたのしいでした!バンドで、OMODAKAがいちばんすきでした。
I have been listening to the one CD of theirs that I bought at the concert over and over because I could never find anything of theirs in the United States. However, they seem to be getting more popular in the states now! The guy takes traditional Japanese folk music ("minyo") and remixes it using a synthpad and videogame soundboards. The concert was weird because it was basically a guy in a mask and traditional Japanese clothing and a woman singing through a television screen. Very cool.




このうたがわたしのいちばんすきです!”梅は咲いたか” です。The video is extremely bizarre and too trippy for me, but the song is awesome!The original song is an example of the type of music that was popular in big cities during the Edo period (called "hauta"), that evolved out of the tradition of Kabuki theater.





Here's an example of a performance of the original song:



Also there was Red Bacteria Vacuum (got an autographed towel!)

CHATMONCY
OKAMOTO'S (they were so cute)

and JinnyOops!


1 comment:

Johni said...

おもしろいです! Some of these bands look pretty cool, how did you discover this?